עמוד ראשי > טוב לדעת > תדריך התנהגות מונעת למבקרים לחו"ל בנסיעות ושליחויות קצרות מועד

תדריך התנהגות מונעת למבקרים לחו"ל

בנסיעות ושליחויות קצרות מועד

 

1.      כללי

א.      אזרח ישראלי הנוסע לחו"ל עשוי להיות מטרה לארגוני טרור, לביצוע פיגוע או חטיפה לצרכי מיקוח.

ב.      עם זאת אדם השוהה בנסיעה קצרת מועד ואינו שוהה במקום אחד מעל שלושה שבועות לא יהיה יעד קל לאיתור וביצוע פיגועים באם יקפיד על מספר כללים שיפורטו בהמשך.

ג.       הקפדה על הוראות הבטיחות תספק לנוסע רמת ביטחון מתאימה.

 

2.      טרם היציאה

א.      יש להצטייד במכשיר טלפון נייד.

ב.      מומלץ לכייל במכשיר הנייד מספרי טלפון של המארח בארץ היעד.

ג.       מספר חירום בינלאומי 112 הוא מספר אותו ניתן לחייג מטלפון סלולארי במקרה של מצוקה. מספר זה פועל בכל נקודה בעולם. אפילו אם המחייג נמצא מחוץ לאזור כיסוי הרשת שלו. במקרה של מצב מצוקה יש לחייג 112 והמכשיר יחפש באופן אוטומטי מספר טלפון למקרי חירום הנמצא באזור בו נמצא המחייג, בתנאי שהוא נמצא באזור כיסוי של רשת כלשהי. פרט חשוב נוסף: מספר זה ניתן לחייג גם אם לוח המקשים נעול.

ד.      יש להימנע מלכתוב באופן בולט לעין כתובת בישראל על גבי המזוודות.

ה.     מומלץ לכרוך את הדרכון באופן שיסתיר את כריכתו המקורית.

 

3.      התנהגות בשדה התעופה בחו"ל

א.      יש להימנע מלמסור תכנית הנסיעה (בדגש בתי מלון) לאנשים שאינם מוכרים.

ב.      יש להשתמש בתחבורה ציבורית מוסדרת (מונית, רכבת, אוטובוס) ולהימנע מהצעות של זרים לנסיעה זולה או לשימוש משותף במונית לעיר (שונה הדבר אם אתה הוא המציע זאת).

 

 

4.      התנהגות במלון

א.      יש לבקש חדר שאינו בקומת קרקע, איננו קומת גג וחלונותיו אינם סמוכים לגרם מדרגות חיצוני.

ב.      בכל כניסה לחדר יש להשאיר את הדלת פתוחה כלפי המסדרון ולבצע סריקה לאיתור אנשים או חפצים חשודים.  

ג.       במידה ונמצא דבר מעורר חשד יש לעזוב את החדר מייד ולפנות לקבלה/הנהלת המלון.

ד.      יש להימנע מלהזמין מזון ושתייה ב"שירות חדרים" (Room Service) באופן שגרתי (אין מניעה להשתמש בשירות בתדירות נמוכה ובאופן ספוראדי).

ה.     אין לפתוח את הדלת לזרים בשום אופן גם אם מבקש טוען שהוא שייך לסגל המלון (שירות כביסה/חדרים/ניקיון) אלא אם ידוע מפורשות על שירות המבוקש. במידה וזר דופק בדלת ומבקש להיכנס לחדר בתואנת שירות, יש להתקשר אל דלפק הקבלה ולבקש לכך אימות.

ו.         המנע מקבלת משלוחים של מסמכים או פריטים מאנשי קשר בחדרך. באם תואם משלוח כזה העדף לקבלו בסמוך לדלפק הקבלה במלון, לאחר אימות זהותו של הבלדר.

 

5.      הנחיות כלליות

א.      יש להפגין ערנות כלפי הסביבה.

ב.      המנע מקיום שגרת פעילות יומית או שבועית קבועה.

ג.       יש להימנע מהצעות של אנשים זרים ובלתי מוכרים למתן שירותים כגון החלפת כסף, תיאום אירועי בילוי וכיוצ"ב.

ד.      בנסיעות במונית יש להקפיד על כך שהנוסע בוחר את המונית ולא המונית בוחרת אותו. ע"י בחירה במונית היוצאת מתחנת מוניות מסודרת או עצירה של מונית מקרית ברחוב.

ה.     יש להימנע מלמסור פרטים על מקום/משך השהיה או על תכנית נסיעה לאנשים זרים ובלתי מוכרים.

ו.         כאשר אדם בלתי מוכר מנסה ליצור קשר וטוען שהופנה או קיבל כרטיס ביקור, יש לקבל פרטי קשר ולאמת את ההפניה טרם קביעת פגישה.

ז.       בכל מקרה פגישה ראשונה עם אדם שזהותו איננה מאומתת בוודאות, תיקבע במקום בטוח יחסית כגון לובי של בית מלון.

ח.     יש להעדיף מקומות בילוי מוכרים באזורים מרכזיים של העיר.

ט.      יש להעדיף תמיד תנועה בזוגות או בקבוצות.

 

6.      התנהגות כלפי חשד

א.      יש להתייחס לחומרה לכל אדם או חפץ שמקומו או התנהגותו אינו תואם את נסיבות המקום והזמן או שהוא מעורר חשד מסיבה כלשהי.

ב.      במידה וקיים חשד סביר כלפי אדם בסביבה, יש לנוע, ככל הניתן, לעבר אזור הומה אדם.

ג.       יש לפנות אל שוטר קרוב ולבקש את טיפולו. בשום אופן אין ליזום פעולות עצמאיות להזמת החשד.

7.      דיווח – יש לדווח לקב"ט או להנהלת החברה על אירועים חריגים במהלך הנסיעה, למען הנוסעים אחריך.

 

נסיעה טובה!

 

 

·        הערה: לנוסעים במסגרת טיול קיים תדריך נפרד 

  להדפסת התדריך - לחץ כאן

*שם  
*אימייל  
*טלפון  
הנחיות להתנהגות ביטחונית מונעת לאזרחים  
הקוד האתי של האבטחה  
מאמרים  
הודעה על שינוי שם - המרכז לניהול וביטחון במכללה בווינגייט  
כנס NGF 2016  
טוב לדעת
אחוות הבוגרים
ניוזלטר
צור קשר  
חדשות

קורס ניהול אבטחה בכיר 
לפרטים נוספים לחץ כאן

 

 


קורס מנהלי אבטחה 
על פי תו התקן
של משטרת ישראל

מועד פתיחה 20 ביוני 2017
 לפרטים נוספים לחץ כאן





 


ריענון למנהלי אבטחה
לפרטים לחץ כאן


מילון מונחים באבטחה
לפרטים לחץ כאן


קורס רמש"ים
לפרטים לחץ כאן

קורס מניעת אובדן בעסקים
לפרטים לחץ כאן

פותח ע"י סופטמדיה בניית אתרים