עמוד ראשי > טוב לדעת > תדריך התנהגות ביטחונית מונעת למטיילים בחו"ל

תדריך התנהגות ביטחונית מונעת למטיילים בחו"ל*

1.      כללי

א.      אזרח ישראלי המטייל בחו"ל עשוי להיות מטרה לארגוני טרור, לביצוע פיגוע או חטיפה לצרכי מיקוח.

ב.      כל נוסע ותייר עשוי להיות יעד לנוכלים ועבריינים המבקשים להשיג רווח על חשבונו. 

ג.       קיימים מקומות ומצבים בהם אנשים הפועלים ממניעים פליליים יסכנו את חיי המטייל לא פחות מארגוני מחבלים.

ד.      עם זאת אדם השוהה בנסיעה קצרת מועד ואינו שוהה במקום אחד מעל שלושה שבועות, לא יהיה יעד קל לאיתור לשוד, ניצול או פיגוע באם יקפיד על מספר כללים שיפורטו בהמשך.

ה.     הקפדה על הוראות הבטיחות תספק למטייל רמת ביטחון מתאימה בדרך כלל.

 

2.      טרם היציאה

א.      יש להצטייד במכשיר טלפון נייד.

ב.      מומלץ לכייל במכשיר הנייד מספרי טלפון של שותפים לנסיעה ומארחים בנקודת היעד באם קיימים.

ג.       מספר חירום בינלאומי 112 הוא מספר אותו ניתן לחייג מטלפון סלולארי במקרה של מצוקה. מספר זה פועל בכל נקודה בעולם. אפילו אם המחייג נמצא מחוץ לאזור כיסוי הרשת שלו. במקרה של מצב מצוקה יש לחייג 112 והמכשיר יחפש באופן אוטומטי מספר טלפון למקרי חירום הנמצא באזור בו נמצא המחייג, בתנאי שהוא נמצא באזור כיסוי של רשת כלשהי. פרט חשוב נוסף: מספר זה ניתן לחייג גם אם לוח המקשים נעול.

ד.      יש להימנע מלכתוב באופן בולט לעין כתובת בישראל על גבי המזוודות.

ה.     מומלץ לכרוך את הדרכון באופן שיסתיר את כריכתו המקורית.

 

3.      התנהגות בשדה התעופה בחו"ל

א.      יש להימנע מלמסור תכנית הנסיעה (בדגש בתי מלון) לאנשים שאינם מוכרים.

ב.      יש להשתמש בתחבורה ציבורית מוסדרת (מונית, רכבת, אוטובוס) ולהימנע מהצעות של זרים לנסיעה זולה או לשימוש משותף במונית לעיר (שונה הדבר אם אתה הוא המציע זאת).

4.      התנהגות במלון/אכסניה

א.      יש להעדיף חדר שאינו בקומת קרקע, איננו קומת גג וחלונותיו אינם סמוכים לגרם מדרגות חיצוני.

ב.      בכל כניסה לחדר יש להשאיר את הדלת פתוחה כלפי המסדרון ולבצע סריקה לאיתור אנשים או חפצים חשודים.  

ג.       במידה ונמצא דבר מעורר חשד יש לעזוב את החדר מייד ולפנות לקבלה/הנהלת המלון.

ד.      יש להימנע מלהזמין מזון ושתייה ב"שירות חדרים" (Room Service) באופן שגרתי (אין מניעה להשתמש בשירות בתדירות נמוכה ובאופן ספוראדי).

ה.     אין לפתוח את הדלת לזרים בשום אופן גם אם מבקש טוען שהוא שייך לסגל המלון (שירות כביסה/חדרים/ניקיון) אלא אם ידוע מפורשות על שירות המבוקש. במידה וזר דופק בדלת ומבקש להיכנס לחדר בתואנת שירות, יש להתקשר אל דלפק הקבלה ולבקש לכך אימות.

ו.         המנע מקבלת משלוחים של מסמכים או פריטים מאנשי קשר בחדרך. באם תואם משלוח כזה העדף לקבלו בסמוך לדלפק הקבלה במלון, לאחר אימות זהותו של הבלדר.

 

5.      הנחיות כלליות

א.      יש להפגין ערנות כלפי הסביבה.

ב.      המנע מקיום שגרת פעילות יומית או שבועית קבועה.

ג.       יש להימנע מהצעות של אנשים זרים ובלתי מוכרים למתן שירותים כגון החלפת כסף, תיאום אירועי בילוי וכיוצ"ב.

ד.      יש להחזיק את התיעוד ואת הארנק בכיס פנימי או בנרתיק נסתר על הגוף.

ה.     הגם שכסף מזומן חיוני מומלץ להחזיק מעט ממנו. יש להעדיף כרטיסי אשראי או Traveler's Checks על כסף מזומן.  

ו.         יש לפצל ולהפריד את שטרות הכסף – סכום הנחוץ למשך היום יוחזק בארנק זמין ואילו עיקר הכסף והארנק העיקרי יוחזק בארנק בכיס פנימי.

ז.       יש להימנע מהצגת סכומי כסף גדולים בפומבי.

ח.     בנסיעות במונית יש להקפיד על כך שהנוסע בוחר את המונית ולא "המונית בוחרת אותו" ע"י בחירה במונית היוצאת מתחנת מוניות מסודרת או עצירה של מונית מקרית ברחוב.

ט.      יש להימנע מלמסור פרטים על מקום/משך השהיה או על תכנית נסיעה לאנשים זרים ובלתי מוכרים.

י.         יש להעדיף מקומות בילוי מוכרים באזורים מרכזיים של העיר.

יא.    יש להעדיף תמיד תנועה בזוגות או בקבוצות.

יב.    יש להודיע לאיש קשר מוסכם על תנועות ומעברים מעיר לעיר וממדינה למדינה (על מנת להשאיר "קצה חוט").

 

6.      איסורים

א.      (כאשר מטיילים בקבוצה) אסור לפצל את הכוח. אלא במקרה קיצוני של שיגור זוג לאזעקת עזרה. בשום מקרה לא יושאר אדם לבדו בשטח שעשוי להיות עוין.  

ב.      אסור להיענות להזמנה מאנשים בלתי מוכרים להתכבד בדבר מאכל או משקה (מחשש להרדמה/הרעלה).

ג.       אסור להשתכר עד אובדן חושים במקום זר.

ד.      אסור להיענות לבקשת אדם זר להעביר חפץ כלשהו בטיסה – בין אם הטיסה היא פנים ארצית או בינלאומית.

ה.     אסור להיענות לבקשת אדם זר להעביר חפץ כלשהו – אפילו תמים, ממדינה למדינה.

ו.         אסור להיעתר להצעה של מסיע – טרמפ לסטות מהדרך עליה סוכם מראש למטרה שלא הוצגה ולא סוכם עליה טרם הנסיעה.

 

7.      התנהגות כלפי חשד

א.      יש להתייחס לחומרה לכל אדם או חפץ שמקומו או התנהגותו אינו תואם את נסיבות המקום והזמן או שהוא מעורר חשד מסיבה כלשהי.

ב.      במידה וקיים חשד סביר כלפי אדם בסביבה, יש לנוע, ככל הניתן, לעבר אזור הומה אדם.

ג.       יש לפנות אל שוטר קרוב ולבקש את טיפולו או חסותו. בשום אופן אין ליזום פעולות עצמאיות להזמת החשד.

8.      לא צריך לחשוש ובוודאי לא לפחד, אלא להיות ערני ולהקדים תרופה למכה.

 

נסיעה טובה!

*הערה: לנוסעים בנסיעת עסקים או שליחות קצרת מועד קיים תדריך נפרד



להדפסת התדריך לחץ כאן


























*שם  
*אימייל  
*טלפון  
הנחיות להתנהגות ביטחונית מונעת לאזרחים  
הקוד האתי של האבטחה  
מאמרים  
הודעה על שינוי שם - המרכז לניהול וביטחון במכללה בווינגייט  
כנס NGF 2016  
טוב לדעת
אחוות הבוגרים
ניוזלטר
צור קשר  
חדשות

קורס ניהול אבטחה בכיר 
לפרטים נוספים לחץ כאן

 

 


קורס מנהלי אבטחה 
על פי תו התקן
של משטרת ישראל

מועד פתיחה 20 ביוני 2017
 לפרטים נוספים לחץ כאן





 


ריענון למנהלי אבטחה
לפרטים לחץ כאן


מילון מונחים באבטחה
לפרטים לחץ כאן


קורס רמש"ים
לפרטים לחץ כאן

קורס מניעת אובדן בעסקים
לפרטים לחץ כאן

פותח ע"י סופטמדיה בניית אתרים